SRE
Apr 6th

Social bookmarks oz. internetni zaznamki ...

Besedno zvezo “social bookmark” bi se lahko prevedlo v npr. “družabni zaznamek“, pogosto pa se uporablja tudi prevod “ljudski zaznamek“. Zgodba o teh zaznamkih pa gre tako: Micka brska po internetu in naleti na neko zanimivo stran. Ker je nad vsebino noro navdušena, se odloči da bo to stran delila z drugimi preko svojega Facebook računa. Povezavo na stran prilepi v svojem profilu in to je to – sedaj vsi njeni prijatelji vidijo povezavo in njen morebiten komentar. Ustvarila je zaznamek.

Social bookmarks

Social bookmarking

Dejavnosti urejanja, dodajanja, deljenja in iskanja takih zaznamkov rečemo “social bookmarking” – žal ne vem točno, kako bi to lahko smiselno prevedel (mogoče kakšen strokovnjak pokomentira tole objavo?). Se pravi, da gradimo seznam povezav na strani, ki so nam všeč. Ta seznam pa je lahko čisto privatni (ni viden ostalim ljudem), lahko pa ga prosto po volji delimo z ostalimi uporabniki na spletu.

Sistemi za delo z zaznamki

Da pa gre zgodba o teh zaznamkih še dlje, pa so pametni programerji naleteli na idejo, da bi uporabniki lahko glasovali za posamezne strani in jih s tem označili kot primernejše. Razvili so se sistemi za urejanje internetnih zaznamkov, ki omogočajo ravno to – glasovanje. Nekateri so celo še tako pametni, da štejejo kolikokrat je bila posamezna povezava na stran dodana med zaznamke in na podlagi tega sami dajo oceno, katera stran je zanimivejša in ustreznejša. Primeri tovrstnih sistemov so Digg, StumbleUpon in ostali.

Razcvet zaznamkov

Ampak, še vedno nismo na koncu – ker so tovrstni sistemi postajali vedno bolj popularni in obiskani, se je lahko zgodilo da je neka popularna stran iz teh seznamov dobivala ogromno obiska. Torej, da je ogromno ljudi videlo povezavo kot zanimivo in kliknilo nanjo ter si ogledalo stran v celoti. To pa je želja vsakega lastnika spletne strani – dobiti čimveč obiskovalcev na svojo stran. S tem razlogom so lastniki strani (t.i. webmaster-ji) začeli svoje strani masovno dodajati v razne “social bookmark” sisteme z namenom, da bi pritegnili čim več obiskovalcev.

“Social bookmarking” kot storitev

Ker je teh sistemov precej (in števila vedno bolj naraščajo), je to dodajanje zaznamkov postalo dolgotrajno in zamudno opravilo – poleg tega pa zelo monotono. Posamezniki in podjetja so v tem videli novo tržno nišo – dodajanje zaznamkov strani v sisteme. Začeli so ponujati storitev, da dodajanje zaznamkov naredijo namesto vas – v zameno za določen znesek, seveda. Tukaj pa se pojavita dve varianti storitve:
1. ponudnik vpisuje strani avtomatsko, s specializiranimi programi
2. ponudnik dejansko ročno dodaja zaznamke – s tem nam pa garantira, da so vsi zahtevani podatki vnešeni pravilno.

Primer uporabe storitve

Mihec je lastnik spletne strani, na katero bi rad privabil čimveč ljudi. Ker je dodajanje strani med internetne zaznamke zamuden posel, uporabi eno od zgoraj naštetih možnosti: uporabi storitev dodajanja zaznamkov.

So zaznamki koristna stvar?

Brez dvoma! Zaznamki koristijo kot promocija strani/članka in so definitivno dobra zadeva. Tudi iskalnikom je všeč, da ima vaša stran zaznamke – tako vašo stran prepoznajo kot relevantno in uporabno in posledično je višja v rezultatih iskalnika.


Podaj svoje mnenje