SRE
Mar 9th

Mrežni marketing ...

Kolikokrat se je zgodilo, da ste v trgovini kupili nek izdelek s katerim ste tako zadovoljni, da ga takoj priporočite vsem znancem? Vsaj nekateri so verjeli vaši besedi in so si izdelek res kupili. Seveda so bili tudi sami ponosni nase, ker so kupili to super stvar in so – ponovili vzorec, torej priporočili izdelek naprej. Prodajalcu ste s svojim priporočilom pripeljali nove stranke in ustvarili dobiček. Ampak, ali ste kaj dobili v zameno? Verjetno nič. Kaj pa mislite o scenariju, ko bi z istim obnašanjem zaslužili kakšen delček prometa? Naj vam predstavim takšen primer…

Tako se navadno začne pogovor z osebo, ki vas želi navdušiti za sodelovanje v mrežnem marketingu. In veste kaj? Stvar je dejansko tako preprosta in res deluje. Je pa potrebno paziti na nekaj detajlov, ki ločijo sisteme mrežnega marketinga od denarnih piramid.

Za kaj sploh gre?

Pod pojmom mrežni marketing se skrivata dve glavni sestavini: direktna prodaja in pa mreženje (networking). Da bi razumeli celotno delovanje, moramo najprej razložiti oba pojma.

Kaj je direktna prodaja?

Najprej se je seveda treba včlanit v mrežni sistem oz. program – s tem postanete neke vrste posrednik. Nato kupite nek izdelek in ga priporočite ostalim; najlažje je začet pri ožjih znancih, izkušenejši “tržniki” pa iščejo interesente na vse mogoče načine (prijatelji prijateljev, osebne liste, celo telefonski imenik ali zaposlitveni portali – seveda pa ne smemo pozabit na internet). Če vam kakšna predstavitev izdelka uspe in jo prodate, pa vam pripada določen del zneska prodanega artikla. Na kratko: ker ste posredovali pri prodaji, od tega nekaj zaslužite.

Temu rečemo direktna prodaja, ki je čisto legalen način trženja. Po definiciji je direktna prodaja “trženje izdelkov in storitev z osebnim pristopom neposredno k potrošnikom.” – torej trgovanje brez trgovine. Tudi vsem poznan Top Shop je primer takšne prodaje. V Sloveniji imamo celo sekcijo direktne prodaje – DSA, ki deluje v okviru Trgovske zbornice Slovenije.

Kaj je mreženje?

Mreženje je enostavno gradnja stikov – prijateljskih, poslovnih, kolegialnih,… skratka širjenje kroga znancev. Okoli tega pojma ni potrebne nobene posebne filozofije 🙂

Kaj je mrežni marketing?

Zgornji scenarij pa lahko razširimo še naprej: Stranka, kateri predstavljate produkt, se zaradi zanimanja odloči, da bi tudi ona rada tržila na isti način. Tako se lahko vpiše v program, kjer ste vi navedeni kot njen “mentor” (uporabljajo se tudi izrazi “upline“, “referral“, ipd.). Ko je ta oseba vpisana, lahko tudi sama prične s trženjem – tukaj pa pridemo do zgodbe, kjer tudi vi lahko zaslužite od prodaje vašega podrejenega in celo njegovih podrejenih. Višina provizije in globina podrejenih je pač različna od sistema do sistema. Ker se s tem sistemom vpisovanja gradi mreža posrednikov oz. tržnikov, govorimo o mrežnem marketingu.

Mrežni marketing (poznan tudi kot: network marketing, affiliate marketing, multi-level marketing, osebna franšiza, ipd.) je enostaven poslovni model, ki deluje po enostavnem principu “Povej naprej“.

Še enkrat na kratko

Torej, če poenostavimo celotno zgodbo: Kot posameznik se včlanite v sistem mrežnega marketinga. Za vsak prodan izdelek (ali storitev) je določen del dobička vaš. Če se preko vas v sistem vpiše še kakšen nov zastopnik, dobite delež njegovega dela dobička.

Sliši se enostavno, ne? V praksi je takšno delovanje lahko res dobičkonosno, ampak uspeh pa definitivno ni zagotovljen – tako kot drugje, je tudi tukaj treba delat, da se pokažejo rezultati.


Podaj svoje mnenje