ČET
Mar 24th

Mrežni marketing vs denarna piramida ...

Seveda večina ljudi najprej pomisli, da gre za eno in isto stvar – da je vse nelegalno, nateg, služijo samo “tisti zgoraj”. Ampak, “pravi” mrežni marketing ima lastnosti (neke vrste varovalke), s katerimi je celotna shema bolj poštena do vseh udeleženih. V praksi se dogaja, da mnogi takšni programi hodijo po zelo tanki ločnici, zato je potrebno biti pozoren na vse malenkosti, da nas ne doletijo morebitne sitnosti – če ne celo odškodninska odgovornost.

Poglejmo nekaj razlik med sistemoma “mrežni marketing” (MLM) in “denarna veriga” (piramida), s katerimi si lahko pomagamo pri izbiri programa:

1.) Poudarek poslovanja:

MLM: Fokus je prodaja izdelkov in/ali storitev končnemu potrošniku.
Piramida: Glavni cilj je pridobivanje novih članov.

2.) Dobiček:

MLM: Osnova za izplačilo je odvisna od prodaje izdelkov/storitev končnim uporabnikom (delež dobička). Lahko pa se omenjenemu znesku prišteje še delež dobička članov “pod vami”.
Piramida: “Dobiček” je odvisen od števila vpisanih članov (dobite delež “vpisnine”) ali v obliki “nagrad” za dosego cilja.

3.) Predmet prodaje:

MLM: Dobrine, ki se uporabljajo v vsakodnevnem življenju. Njihova cena je primerljiva s cenami v “navadni” prodaji.
Piramida: “Čudežni izdelki” po katerih na trgu niti ni veliko povpraševanja. Cene so ponavadi zelo višje od sorodnih izdelkov v “navadni” prodaji.

4.) Vstopni stroški:

MLM: Minimalni, ali pa jih sploh ni.
Piramida: Relativno visoki, pogosto skriti pod pretvezo članarine, izobraževanja, literature, oglaševanja ipd.

5.) Podpora “nadrejenih”:

MLM: Brez pretiranega pritiska na “podrejene”, so dosegljivi in z veseljem natančno odgovarjajo na vsa vprašanja.
Piramida: Pogosteje izvajajo pritisk – s konstantnim fokusom v pridobivanje novih članov. Težko dosegljivi, ko se pojavi kakšno vprašanje.

6.) Trženje:

MLM: Posredovani so točni načrti dela, brez obljub o ogromnem zaslužku in finančni neodvisnosti. Taktika “visokega pritiska” načeloma ni prisotna.
Piramida: Pogosto slišimo obljube “zasluži ogromno denarja z minimalno dela” na raznih izobraževalnih seminarjih. Seveda so v govor ves čas vključene fraze kot so: “življenjska priložnost”, “omejeno število mest/produktov/storitev”, “priložnost, ki je ne smete zamuditi”.

7.) Dostopnost informacij:

MLM: Sistem je registriran pri lokalni trgovski zbornici (v Sloveniji pri Trgovski zbornici Slovenije). Lahko je najti podatke o sedežu podjetja, o poslovanju in dejavnosti podjetja.
Piramida: Neregistriran sistem. Podatki o podjetju so pomanjkljivi in je težko dobiti kakršno koli informacijo.

8.) Odkup zalog:

MLM: Ponuja možnost odkupa neprodanih izdelkov po vsaj 90% cene.
Piramida: Ne ponuja te možnosti ali pa je odkup po bistveno nižji ceni od nabavne.

9.) Izstop iz sistema:

MLM: Brez težav z možnostjo odkupa zalog.
Piramida: Težko – največkrat temu sledi “motivacijski govor”, da je potrebno več investirat vase in opraviti še kakšno dodatno (seveda plačljivo) izobraževanje, potem bo pa vse super.

10.) Razdelitev zaslužka:

MLM: Zastopniki, ki so vpisani ‘nižje’, brez težav lahko zaslužijo več kot njegovi “nadrejeni”.
Piramida: Služijo tisti, ki so na vrhu – z vsakim nadaljnim nivojem dobiček pada (ali pa ga enostavno ni in je vse samo en velik strošek).

Kaj vse to pomeni?

Kot že rečeno – omenjena sistema sta si izredno podobna. Ampak meja med legalnostjo in nelegalnostjo je ravno v malenkostih, ki ju razlikujejo; in na te je treba biti pozoren. Seveda zgornji spisek ni niti popoln niti končen, ampak je njegov namen ta, da razjasni vsaj nekaj detajlov. Sama ideja mrežnega marketinga je po mojem osebnem mnenju zelo dober poslovni model, ki ima zaradi “zlorab” izredno težko življenje.


Podaj svoje mnenje