PON
Nov 29th

Partnerski program je ena od tržnih praks, ki deluje na principu posredovanja oz. promoviranja storitev ali produktov drugega ponudnika. Z drugimi besedami: podjetje vam kot posredniku izplača delež dobička, če je stranka opravila nakup preko vas. Spet imamo več možnosti: kako posredujemo (promoviramo) storitve, na kakšen način delujejo ti sistemi in v kakšni obliki smo deležni nagrad za posredovanje. Da ne bo nejasnosti – govora je o spletnih straneh in trgovinah, ki se ukvarjajo tudi s to obliko trženja.

Kreditne kartice
*Vir slike: http://public-photo.net/business-finance/credit-card/attachment/credit-card_visa-mastercard_62994/

  1. Prijava za sodelovanje
  2. Pred sodelovanjem v partnerskem programu se je treba seveda prijavit k sodelovanju. Če ima podjetje tudi možnost partnerskega programa, potem je načeloma na spletni strani enostavni obrazec, kjer vnesete zahtevane podatke in si ustvarite uporabniški račun. Preko tega tudi kasneje spremljate rezultate vašega posredništva. Če pa podjetje nima omenjenega obrazca, pa prijava lahko poteka preko elektronske pošte ali telefona (direktno s podjetjem). Ponavadi je za sodelovanje v partnerskem programu obvezno imeti lastno spletno stran (npr. blog), pri nekaterih pa tega enostavno ni treba in se lahko poslužimo drugih načinov promoviranja (npr. elektronska pošta).

    Tukaj velja tudi poudariti, da je pri nekaterih podjetjih izplačilo (pri nekaterih pa celo sodelovanje) možno samo, če ste pravna oseba (da lahko izdate račun).

    Pred samo prijavo pa seveda obvezno preberite pogoje sodelovanja in morebitna pravna obvestila (drobni tisk) – da ne bo prišlo do kakšnega neželenega presenečenja.

    Ko imamo uporabniški račun in se lahko prijavimo v sistem za založnike, potem imamo na voljo več načinov oglaševanja. Lahko gre za oglasne pasice ali navadne tekstovne povezave, animacije ali videe. Le te potem postavimo na našo spletno stran, lahko pa tudi v elektronsko pošto (npr. v podpis).

  3. Oglaševanje (reklamiranje) storitve
    Kot že rečeno, imajo vsi ponudniki partnerskih programov svoje pogoje uporabe oz. sodelovanja. Skrbno jih preberite pred prijavo, ker zaradi neupoštevanja pravil lahko ostanete brez uporabniškega računa in brez celotnega zaslužka. Dva tipična primera sta

    • Masovno pošiljanje e-pošte naključnim naslovom (t.i. spam)
    • Mislim, da tukaj ni potrebno dodati nič posebnega.

    • Kupovanje produktov / storitev za lastno uporabo preko vašega uporabniškega računa za partnerski program
    • Recimo, da sodelujemo v partnerskem programu, ki prodaja športno obutev. Če sami potrebujemo nove superge (in jih bomo kupili v isti trgovini), tega ne smemo storiti preko našega partnerskega računa.

  4. Sledenje dogajanju – statistika
  5. Kot je rečeno že pri točki 1, se po kreiranju uporabniškega računa lahko prijavimo v sistem založnikov. Tam navadno lahko vidimo, kolikokrat je bil prikazan naš oglas, koliko je bilo klikov nanj in naše trenutno stanje nagrad. Seveda pa je v vsakem sistemu tudi nekaj specifičnih informacij.

  6. Zaslužek
  7. Pa smo pri zaslužku 🙂 Le ta ni vedno direktno v obliki denarnega izplačila, ampak je lahko tudi popust, dobropis, oglaševanje ali kakršna koli druga ‘protiusluga’, ki jo koristimo za naše lastne potrebe. Če ne zaradi drugega, je vsaj zaradi te točke nujno prebrat pogoje uporabe in morebitne drobne tiske.

    Še enkrat velja poudariti, da je v določenih partnerskih programih možno sodelovati izključno kot pravna oseba – torej, moramo po izpolnjenih pogojih za izplačilo izdati račun podjetju.

Toliko zaenkrat, več pa v prihodnjih objavah 🙂


Podaj svoje mnenje